czwartek, 2 sierpnia 2012

Dziś są moje urodziny! Nie może obyć się bez ciasta!


Brownie

Uwielbiam czekoladę i wszystko co czekoladowe…a urodziny to dzień, w którym trzeba sprawiać sobie różne przyjemności czyż nie…? :) Dlatego dziś upiekłam brownie! I nie wchodzę już do kuchni, urodzinowy obiad gotuje mój miły :) urodziny powinny być częściej! A co! :)





Składniki :
230 g margaryny do pieczenia
200 g gorzkiej czekolady
3 całe jajka                  
250 g cukru
1 cukier wanilinowy
140 g mąki
½ łyżeczki soli
tłuszcz do wysmarowania formy

Sposób przygotowania :
Margarynę rozpuszczam w rondelku. Czekoladę łamię na kostki i dodaje do rozpuszczonej margaryny, pozostawiam na małym ogniu, ciągle mieszając aż czekolada rozpuści się i połączy z margaryną. Wówczas ściągam z ognia i odstawiam na bok. Do miski wbijam jajka, wsypuję cukier waniliowy oraz część cukru zwykłego i ubijam mikserem na najwyższych obrotach, kiedy cukier połączy się z jajkami stopniowo dodaję następną partię i tak aż dodam cały cukier. Całość miksuję do uzyskania jednolitej, puszystej masy (ok. 3 min.). Wówczas dodaję masę czekoladową i przez chwilę miksuję na najniższych obrotach. Następnie dodaję mąkę i sól, łącze wszystko łyżką, aż powstanie jednolita masa. Formę 20x30 smaruję tłuszczem i wykładam papierem do pieczenia. Przelewam ciasto do formy i piekę w temperaturze 160 stopni około 40 minut (do suchego patyczka). 

20 komentarzy:

  1. Piękne Brownies! A ja na diecie...;) mogę jedynie sobie wyobrazić, jego czekoladowy smak:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudowne! Zaraz je upiekę, z połowy porcji i pewnie coś tam dodam od siebie jak to ja;) ale zrobię, bo wygląda wspaniale!

    I wszytiego NAJLEPSZEGO!!! Spełnienia wszystkich marzeń!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrobiłam, ciut pozmieniałam, coś tam dodałam, jest pyszne, w weekend dam na bloga, dziękuję raz jeszcze za inspirację;)

      Usuń
    2. Dziękuję pięknie! :)

      Usuń
  3. A ja chętnie wprosiłabym się na Twoje urodziny! Wszystkiego NAJ!

    OdpowiedzUsuń
  4. ja dziś też robię brownie, dawno nie jadłam a uwielbiam! wszystkiego najlepszego :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Sto lat!
    Chętnie bym się poczęstowała kawałkiem :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy starczy jeszcze dla mnie? Wspaniałe ciasto!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasto zniknęło :)dziękuję i również pozdrawiam! :)

      Usuń
  7. w takim razie wszystkiego najlepszego i najsmaczniejszego:)

    OdpowiedzUsuń
  8. No pewnie ze czesciej. Gozej jesli ktos jest na diecie to wtedy chce jak najrzadziej:p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nam to Aniu chyba na razie nie grozi :D

      Usuń
  9. Wszystkiego najlepszego! a ciasto wygląda pięknie :))

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJĘ ZA ODWIEDZINY I POZOSTAWIONY KOMENTARZ! ANONIMIE, PROSZĘ NIE POZOSTAWAJ BEZIMIENNY :)