poniedziałek, 20 sierpnia 2012

Zakochałam się w tym połączeniu...


Makaron ze szpinakiem, wędzonym łososiem i serem pleśniowym

Cały czas zadaję sobie pytanie dlaczego tyle lat żyłam w nieświadomości wspaniałości tego połączenia smakowego…? Kocham szpinak…do tego wędzony łosoś i ser pleśniowy, a wszystko podane z makaronem…czy może być piękniej? Wielbiciele szpinaku i pozostałych składników z pewnością nie będą zawiedzeni! Ruszamy do kuchni moi drodzy! :) 


Składniki (porcja dla 2 osób) :
250 g makaronu tagliatelle
400 g mrożonego szpinaku
1 łyżka masła
4 ząbki czosnku
2 łyżki soku z cytryny
sól, pieprz
50 g łososia wędzonego
50 g ulubionego sera pleśniowego (u mnie brie)

Sposób przygotowania :
W garnku rozpuszczam 1 łyżkę masła, wrzucam szpinak, pozostawiam na małym ogniu. Kiedy się rozpuści doprawiam go odrobiną soli i pieprzu, dodaję wyciśnięty czosnek i sok z cytryny. Dokładnie łączę składniki i duszę na małym ogniu około 10-15 minut co kilka minut mieszając, pod koniec smakuję i w razie potrzeby jeszcze doprawiam. Makaron gotuję wedle instrukcji na opakowaniu. Ser pleśniowy i łososia kroję na mniejsze części. Na ugotowany makaron nakładam szpinak, następnie kawałki sera pleśniowego i wędzonego łososia.




6 komentarzy:

  1. O tak, to i jedno z moich ulubionych połączeń. Nic nie zakłóca harmonii tego smaku... :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja ostatnio pokochałam wędzonego łososia i teraz jem go non-stop:)
    smakowite danie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Z serem pleśniowym jeszcze nie próbowałam tego połączenia, co mnie dziwi, bo go uwielbiam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie spróbuj koniecznie!! ;)

      Usuń
  4. Dla mnie to juz od jakiegoś czasu jest jeden z najlepszych makaronowych zestawów, wszystko pasuje do siebie idealnie :D

    OdpowiedzUsuń
  5. oo tak, zgadzam się w 100% że to wspaniałe połączenie

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJĘ ZA ODWIEDZINY I POZOSTAWIONY KOMENTARZ! ANONIMIE, PROSZĘ NIE POZOSTAWAJ BEZIMIENNY :)