środa, 28 listopada 2012

Chlebek bananowy z czekoladą i orzechami włoskimi


Połączenie chleba i bananów wydawało mi się co najmniej dziwne, ale chlebek bananowy, to nie jest taki zwykły chleb. Jest bardzo miękki i wilgotny. Smakuje obłędnie! Możemy piec go w wersji klasycznej, tj. nie dodając czekolady i orzechów lub z ulubionymi dodatkami. Wspaniały jako deser lub przekąską w ciągu dnia. Sprawdził się również dzisiaj w roli śniadania w towarzystwie szklanki ciepłego mleka. Wczoraj zagościł u nas pierwszy, ale na pewno nie ostatni raz :) Zachęcam do wypróbowania!





Składniki :
1 jajko
3 dojrzałe banany
60 ml oleju roślinnego
1 ½ szklanki mąki pszennej
1/3  szklanki brązowego cukru
1 łyżeczka sody
szczypta soli
2 paski mlecznej czekolady
5-6 orzechów włoskich

Sposób przygotowania :
W dużej misce roztrzepuję jajko, dodaję rozgniecione widelcem banany i olej, mieszam. Następnie dorzucam mąkę, cukier, sodę i sól, całość łączę łyżką. Na koniec dodaję posiekaną czekoladę i posiekane orzechy. Ciasto wlewam do wyłożonej papierem do pieczenia keksówki (22x15) i piekę w temperaturze 180 stopni przez 50 minut.

10 komentarzy:

  1. Uwielbiam taki chlebek na sniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam ten chlebek :) Powiedziałabym wręcz, że bananowy jest najlepszy

    OdpowiedzUsuń
  3. już sobie wyobrażam jak musi pachnieć <3

    OdpowiedzUsuń
  4. wygląda jak keksik, na pewno smaczny :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszny na śniadanie:) Pięknie Ci się upiekł!

    OdpowiedzUsuń
  6. http://pepinigotunini.blogspot.com/2012/11/liebster-award.html#comment-form zapraszam do zabawy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piekłam, jadłam, rozpływałam się :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam chlebki bananowe - właśnie czekam, aż mi jeden ostygnie, bo nie mogę się doczekać, żeby spróbować ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciasto wyszło mega okropne, żałuję zużycia 3 bananów :((((( taki zakalec nigdy wcześniej nie opuścił mojego piekarnika! Ne wiem co było nie tak, wszystko zrobiłam zgodnie z przpisem, w dodatu to nie moje pierwsze ciasto z bananami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również nie wiem co było nie tak, przepis jest bardzo prosty. Robiłam chlebek bananowy z tego przepisu wielokrotnie, zawsze wychodzi tak samo dobry.

      Usuń

DZIĘKUJĘ ZA ODWIEDZINY I POZOSTAWIONY KOMENTARZ! ANONIMIE, PROSZĘ NIE POZOSTAWAJ BEZIMIENNY :)