piątek, 7 grudnia 2012

Moje świąteczne, kruche pierniczki



Zgodnie z moją młodą tradycją w mikołajki upiekłam pierniczki. W całym domu roznosił się wspaniały korzenny aromat…Teraz jestem już spokojna, pierniczki leżą w pięknym pudełku i czekają na święta i moich gości. Oczywiście nie wszystkie wczoraj upieczone ich doczekają, część została pochłonięta bez najmniejszych wyrzutów sumienia!
Z podanych składników wyszło mi 3 ½ blaszki pierniczków.


Składniki:
5 szklanek mąki (może być zwykła pszenna, wspaniale nadaje się krupczatka!)
1 szklanka cukru pudru
8 łyżeczek przyprawy do piernika
4 łyżeczki kakao
2 łyżeczki sody
½  szklanki miodu
2 jajka
200 g masła

Sposób przygotowania :
Na stolnicę przesiewam wszystkie sypkie składniki : mąkę, cukier puder, przyprawę do piernika, kakao i sodę. Dodaję masło, dokładnie siekam nożem, następnie zgarniam całość w kopiec, robię w nim wgłębienie, wówczas wlewam miód i wbijam jajka. Zagniatam ciasto (trwa to kilka minut, potrzeba odrobinę cierpliwości zanim wszystko zacznie się sklejać), dzielę ciasto na 3 części i delikatnie rozwałkowuję. Wykrawam pierniczki, układam na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i piekę w temperaturze 180 stopni przez 10 minut.

5 komentarzy:

  1. też poproszę jednego pierniczka :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszą być pyszne. Ja robię takie http://apetytnaogrod.blog.onet.pl/2013/12/15/korzenne-pierniczki-pepparkakor/. Zajrzyj i oceń. A Twój przepis zapisuję i wypróbuję. :) Pozdrawiam, Iza

    OdpowiedzUsuń
  3. Super, dzisiaj spróbuję ;3

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierniki wyszły super, wszyscy się zajadają, tylko roztopiłam miód i masło :) Myślałam, że będą tłuste, ale wszystko wyszło przy pieczeniu na papirus. Polecam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo, że smakowały! :) :) Pozdrawiam świątecznie! :)

      Usuń

DZIĘKUJĘ ZA ODWIEDZINY I POZOSTAWIONY KOMENTARZ! ANONIMIE, PROSZĘ NIE POZOSTAWAJ BEZIMIENNY :)