wtorek, 8 stycznia 2013

Czekoladowe ciasto z wiśniami




Składniki :
2 szklanki mąki pszennej
½ szklanki cukru
1 cukier wanilinowy (16g)
2 łyżki kakao
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 szklanka mleka
¼ szklanki oleju roślinnego
1 duże jajko
½ tabliczki mlecznej czekolady
1 szklanka wydrylowanych wiśni + kilka wiśni do położenia na wierzch ciasta
cukier puder do posypania

Sposób przygotowania :
W dużej misce umieszczam wszystkie suche składniki i łączę je łyżką. Następnie dodaję resztę składników – mleko, olej, jajko, pokrojoną na mniejsze kawałki czekoladę oraz wiśnie. Mieszam za pomocą łyżki aż wszystkie składniki się połączą. Wówczas przelewam ciasto do formy keksowej (25 cm) wyłożonej papierem do pieczenia. Na wierzchu ciasta układam jeszcze kilka wiśni. Piekę w nagrzanym do 180 stopni piekarniku przez 70 minut (zanim wyjmiemy ciasto w piekarnika koniecznie sprawdźmy je patyczkiem!). Po wystudzeniu oprószam cukrem pudrem.

12 komentarzy:

  1. Czekolada i wisnie- boskie połączenie, kupuje bez spróbowania :)
    pozdr :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniałe :) Mogę kawałeczek? :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam uwielbiam! Moje ulubione połączenie wiśnie i czekolada... mniam

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda obłędnie! Tak... "konkretnie", jeśli wiesz, co mam na myśli ;)

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. ciasto siedzi w piekarniku ;) dodałam wszystkiego trochę więcej ze względu na to, że mam keksówkę 30cm, ale mam nadzieję, że wyjdzie bardzo dobre!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również mam taką nadzieję! Koniecznie daj znać jak smakowało :)

      Usuń
    2. Kochana, to ciasto zrobiło furorę w moim domu!:) Robiłam często podobne, ale jednak to przebija wszystkie inne. Idealnie wilgotne, a na zwieńczenie całości wiśnie..
      dodaję zdjęcie! http://img15.imageshack.us/img15/7392/vs5y.jpg

      Usuń

DZIĘKUJĘ ZA ODWIEDZINY I POZOSTAWIONY KOMENTARZ! ANONIMIE, PROSZĘ NIE POZOSTAWAJ BEZIMIENNY :)