czwartek, 28 lutego 2013

Murzynek




Składniki :
250 g margaryny do wypieków
1 ½ szklanki cukru
3 łyżki kakao
½ szklanki mleka
2 szklanki mąki
4 jajka
2 łyżeczki proszku do pieczenia

Sposób przygotowania :
W garnku umieszczam margarynę, wstawiam na mały ogień, kiedy tłuszcz się rozpuści dodaję cukier, kakao i mleko, ciągle mieszając doprowadzam do zagotowania. Odlewam ½ szklanki przygotowanego płynu (użyję go jako polewy do ciasta), resztę odstawiam do wystygnięcia. Kiedy płyn przestygnie dodaję do niego jajka, proszek do pieczenia, miksuję stopniowo dodając mąkę. Powstałą masę przelewam do keksówki (30x10) wyłożonej papierem do pieczenia. Ciasto piekę w temperaturze 180 stopni przez 1 godzinę (do suchego patyczka!). Kiedy przestygnie polewam je pozostawionym do tego celu płynem.

7 komentarzy:

  1. My lubimy murzynka z powidłami sliwkowymi i polewą :P Twój wygląda superowo :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciasto, które kojarzy mi się z dzieciństwem i niedzielami :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda cudownie, chętnie bym zjadła. Piękne zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam murzynka pod każda postacią :) fajne fotki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. pychota:) jak byłam mała mama takie piekła:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pychotka:) wspaniały Ci wyszedł!

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzisiaj właśnie zgrywałam zdjęcia swojego Murzynka, z przepisu mojej Mamy, którego zrobiłam dla Rodziców i wiesz co? Wygląda bardzo podobnie;d

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJĘ ZA ODWIEDZINY I POZOSTAWIONY KOMENTARZ! ANONIMIE, PROSZĘ NIE POZOSTAWAJ BEZIMIENNY :)