piątek, 15 marca 2013

Jak przyrządzić zębacza?


Miałam to szczęście i dostałam świeże filety z zębacza. Pierwszy raz spotkałam się z tą rybą. Jej mięso jest bardzo delikatne i wilgotne. Mam wrażenie, że zwyczajnie nie da się jej „przepiec”. Ponieważ w sieci ciężko znaleźć jakiekolwiek przepisy na tę rybę, postanowiłam zamieścić swój. Nie należy do wyszukanych, ale według mnie jest strzałem w dziesiątkę. Może kiedyś przyda się komuś, kto kompletnie nie będzie wiedział z czym to się je :)



Składniki :
filety z zębacza
sól
świeżo mielony pieprz
sok z cytryny (nie żałować!)
posiekana natka pietruszki
wiórki masła

Sposób przyrządzenia :
Rybę oprószam z obu stron solą i świeżo mielonym pieprzem. Wierzchnią stronę ryby polewam sokiem z cytryny, posypuję natką pietruszki. Układam kilka wiórków masła. Piekę w temperaturze 190 stopni przez ok. 18-20 minut.

2 komentarze:

  1. nie jadłam tej ryby:) ale na przyszłość będę już wiedzieć:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kupiłam dzisiaj, zrobię tak, jak gdzieś znalazłam.
    Posolić, polać miodem wielokwiatowym, posypać tymiankiem, wsadzę w rękaw do pieczenia i na 15-20 minut do piekarnika na 200 C :-)
    Podam z ziemniakami.

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJĘ ZA ODWIEDZINY I POZOSTAWIONY KOMENTARZ! ANONIMIE, PROSZĘ NIE POZOSTAWAJ BEZIMIENNY :)