niedziela, 17 marca 2013

Tarta z serkiem ricotta i brzoskwiniami


Przepis na tą obłędną tarte pochodzi z tej strony. Kruche ciasto zrobiłam według mojego standardowego przepisu, skład nadzienia pozostawiłam wedle przepisu autorki. Tarta smakuje tak wyśmienicie, że z całą pewnością zrobię ją ponownie. Food Haven by misia dzięki za inspirację! :) 



Składniki na kruche ciasto (forma 28 cm) :
250 g mąki
125 g zimnego masła
3-4 łyżki cukru pudru
1 żółtko
50 ml wody

Składniki na nadzienie :
250 g serka ricotta
2 jajka
80 g cukru pudru
1 łyżeczka cukru wanilinowego
1 łyżeczka soku z cytryny
skórka otarta z ½ cytryny
+ puszka brzoskwiń

Sposób przygotowania :
Na blat przesiewam mąkę oraz cukier puder, dodaję masło, kroję nożem aż jego kawałki będą bardzo drobne. Wówczas tworzę kopiec, robię w nim wgłębienie, umieszczam w nim żółtko i wodę, ugniatam ciasto. Gotowe ciasto zawijam w folię spożywczą i wkładam do lodówki na 1 godzinę. Po tym czasie wylepiam nim formę do tarty, gęsto nakłuwam widelcem, podpiekam w temperaturze 190 stopni przez około 15 minut. Brzoskwinie odsączam z syropu, układam na podpieczonym spodzie. Składniki na nadzienie umieszczam w misce i miksuję na jednolitą masę. Zalewam nią brzoskwinie. Piekę około 50 minut w temperaturze 180 stopni.



17 komentarzy:

  1. wygląda świetnie, nie używałam jeszcze ricotty do wypieków

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wiem jak sie stało, że wcześniej nie trafiłam na Twojego bloga. Przewertowałam troche do tyłu i bardzo podobaja mi się i zdjecia i przepisy. Będę tu częstszym gościem, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, bardzo mi miło :) Pozdrawiam! :)

      Usuń
  3. pyszności:) bardzo lubię takie tarty:)

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam tarty i jestem straszna fanka ricotty :-) przepis na pewno wyprobuje!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda wspaniale, i te słoneczne brzoskwinie - bajka :)

    OdpowiedzUsuń
  6. tarta wygląda przepysznie :) a u mnie serek czeka w lodówce, zapiszę przepis i kto wie :) może wykorzystam go do Twojej tarty :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Przetestowałam - ciasto kruche wyszło idealne,a sama tarta pychota:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Cieszę się, że smakowało :)

      Usuń
  8. Mam formę o średnicy 24 cm. Co powinnam zmienić w przepisie, aby upiec w niej tę tartę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam! Ciasto kruche można zrobić z tego przepisu, to co zostanie wykorzystać do zrobienia tartaletek lub zamrozić i wykorzystać później. Proporcje na nadzienie tarty podaję według przelicznika foremek, nie są one sprawdzone dlatego nie mogę zagwarantować, że efekt będzie identyczny jak w przypadku przepisu na formę 28 cm. Składniki na nadzienie : 180 g ricotty, 60 g cukru pudru, 1 jajko, 1 płaska łyżeczka cukru wanilinowego, 1 łyżeczka soku z cytryny, skórka otarta z 1/3 cytryny. Brzoskwiń proszę dać tyle ile się zmieści, w podobnych odstępach jak na zdjęciu. Pozdrawiam! :)

      Usuń
    2. Zobaczymy jak się uda, bo na pewno chcę ją zrobić. Spróbuję! Dam znać jak efekt. Dziękuję za odpowiedź!

      Usuń
  9. Zastanawiałam się do czego wykorzystać zalegający w lodówce ser ricotta. Teraz już wiem... Przepis rewelacyjny! Tarta pyszniutka. Zamiast skórki z cytryny starłam skórkę z limonki. A sam zapach pieczonego ciasta już był dla mnie niczym poezja :)Polecam i na pewno to nie ostatnia moja wizyta na tym blogu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo! I serdecznie zapraszam na bloga :)

      Usuń

DZIĘKUJĘ ZA ODWIEDZINY I POZOSTAWIONY KOMENTARZ! ANONIMIE, PROSZĘ NIE POZOSTAWAJ BEZIMIENNY :)