piątek, 26 kwietnia 2013

Pizza ze szpinakiem i jajkiem


Wreszcie wypróbowałam pizzę z jajkiem i muszę przyznać, że się nie zawiodłam. Miła odmiana od standardowej pizzy, delikatna w smaku. Ciasto na spód wykonałam z mojego wcześniejszego przepisu, który można znaleźć tu. Znajdują się tam również proporcje na sos pomidorowy.




Składniki na wierzch pizzy (2 pizze o średnicy ok. 33 cm) :
400 g mrożonego szpinaku
1 ½ łyżki masła
3 duże ząbki czosnku
2 łyżki soku z cytryny
sól, pieprz do smaku
2 łyżki sera feta
5-6 jajek

Sposób wykonania :
Zaczynam od przygotowania ciasta i sosu. Następnie przygotowuję szpinak – w garnku rozpuszczam 1 łyżkę masła, wrzucam szpinak, przykrywam, zostawiam na małym ogniu, co jakiś czas mieszając. Kiedy się rozmrozi, dodaję wyciśnięty czosnek, doprawiam odrobiną soli i pieprzu, zostawiam na 2-3 minuty. Po tym czasie dodaję resztę masła, mieszam aż się rozpuści, dodaję sok z cytryny, ewentualnie doprawiam jeszcze solą i pieprzem. Po 1-2 minutach ściągam z ognia. Spody pizzy smaruję sosem pomidorowym, następnie nakładam szpinak, robię delikatne wgłębienia, w które wbijam jajka, oprószam je świeżo mielonym pieprzem. Pozostałą powierzchnię pizzy posypuję rozkruszonym serem feta. Piekę w temperaturze 200 stopni około 18 minut.


4 komentarze:

  1. Ciekawie brzmi, nie jadłam nigdy szpinaku na pizzy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam pizze, ale chyba szpinak na pizzy mnie nie przekonuje :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jak byłam mała to jadłam szpinak na pizzy i bardzo mi smakowało zawsze można zrobić 1 małą pizzetkę

      Usuń

DZIĘKUJĘ ZA ODWIEDZINY I POZOSTAWIONY KOMENTARZ! ANONIMIE, PROSZĘ NIE POZOSTAWAJ BEZIMIENNY :)