środa, 15 maja 2013

Babka kawowa


Mokra, delikatnie kawowa babka, doskonała na popołudniowy deser.



Składniki (keksówka 30x11):
2 szklanki mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
3 łyżeczki kakao
200 g miękkiego masła
2/3 szklanki cukru
1 cukier wanilinowy
2 łyżeczki cappuccino
3 duże jajka
¾ szklanki mocnego naparu kawy (zrobiłam z 5 łyżeczek kawy mielonej)

Sposób przygotowania :
Zaczynam od zaparzenia kawy, do kubka wsypuję 5 łyżeczek kawy mielonej, zalewam wrzątkiem, odstawiam do zaparzenia i wystygnięcia. W dużej misce ucieram masło, cukier, cukier wanilinowy, cappuccino i jajka. W drugiej misce umieszczam mąkę, proszek do pieczenia i kakao, mieszam, żeby składniki się połączyły. Do utartych składników dodaję trochę zaparzonej kawy (po kilka łyżek naraz) i ucieram, następnie dodaję trochę mąki z proszkiem do pieczenia i kakaem, ucieram, znowu trochę kawy i tak do zużycia wszystkich składników. Przygotowane ciasto wylewam do formy wyłożonej papierem do pieczenia, piekę około 50 minut w temperaturze 180 stopni.

18 komentarzy:

  1. pyszności, muszę wypróbować ten przepis, bardzo lubię takie ciasta:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pysznie się prezentuje! Z wielką chęcią sięgnęłabym po kawałeczek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zjadłabym kawałek do porannej herbatki ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda na wilgotną i mięciutką - taka, jak lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Babka idealna do przedpołudniowej kawy!:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Już kawki do niej nawet nie trzeba, dwa w jednym :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię takie wilgotne ciasta, mają zupełnie inny smak niż "suchotniki" ;P

    OdpowiedzUsuń
  8. Niestety wyszedł mi spektakularny zakalec (moja wina - za krótki czas pieczenia, 10 minut więcej i byłoby świetnie), ale za to jaki smaczny :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przykro mi z powodu zakalca :/ dobrze, że chociaż smakował :) proszę się nie zniechęcać i znowu spróbować! Może pomocne będą rady : proszę pamiętać o tym by wszystkie składniki były w temperaturze pokojowej, ucierając mieszać w jedną stronę i nie otwierać piekarnika w trakcie pieczenia, a zaraz po jego zakończeniu uchylić drzwiczki tak na 5 minut i dopiero wtedy wyjąć ciasto, zapobiegnie to nagłej zmianie temperatury, która może sprawić, że ciasto szybko opadnie. Pozdrawiam! :)

      Usuń
  9. I to też zdecydowanie do zrobienia, kradnę przepis!

    OdpowiedzUsuń
  10. Przy pierwszym podejściu wyszedł mi spektakularny zakalec obejmujący dosłownie całe wnętrze ciasta, ale smak i zapach był tak cudowny, że postanowiłam się nie poddawać. W dodatku podejrzewam, że wszystkiemu winny był niezbyt przestudzony napar kawy. Głupi błąd. Dziś drugie podejście - znów zakalec, ale mniejszy. Ciasto po otwarciu było piękne a potem klapnęło. Podejrzewam, że tym razem zbyt długo pozostało na kratce... No cóż, wciąż się nie poddaję, będzie trzecie podejście, ale... smutno :c

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudowne ciasto! Wyszło mi za pierwszym razem.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciasto zrobiłam wczoraj. Nie miałam cappuccino, więc w zamian dodałam kawę rozpuszczalną. Ciasto ładnie wyrosło, bez zakalca (uff) jednak jest dosyć suche i zbite. Być może dodałam za dużo mąki lub przetrzymałam w piekarniku (po upieczeniu trzymałam je w zamkniętym piekarniku aż do wystygnięcia)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, wydaje mi się, że ciasto wyszło zbyt suche, bo było zbyt długo w piekarniku. Po upieczeniu zazwyczaj uchylam drzwiczki i po 5 minutach wyciągam ciasto :)

      Usuń
  13. Prosty i szybki przepis a babka pyszna :) polecam

    OdpowiedzUsuń
  14. babka wyszła super, a dodam, że jestem "nogą" w pieczeniu ciast :)

    OdpowiedzUsuń
  15. jestem zachwycona, uwielbiam wszystko co kawowe :-) kradnę przepis

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJĘ ZA ODWIEDZINY I POZOSTAWIONY KOMENTARZ! ANONIMIE, PROSZĘ NIE POZOSTAWAJ BEZIMIENNY :)