środa, 31 lipca 2013

Kapusta z boczkiem i koperkiem z cytrynowo - tymiankowymi ziemniaczkami

Muszę przyznać, że dawno się tak nie zajadałam. Mało brakowało, a zjadłabym wszystko sama do ostatniego widelca! Pozostał niedosyt, danie z pewnością ponownie zagości u mnie w najbliższym czasie. Jeśli nie przepadamy za pieczonymi ziemniakami, możemy podać kapustę z gotowanymi, polanymi odrobiną masełka i posypanymi koperkiem. Pycha!


Składniki :
1 mała główka młodej kapusty
1 szklanka wody
sól, pieprz
1 łyżeczka cukru
150 g wędzonego boczku w plastrach
1 łyżeczka soku z cytryny
pęczek koperku
5-6 średnich, młodych ziemniaków
2 łyżki oleju
sok z ½ cytryny
1 ½ łyżki tymianku

Sposób przygotowania :
Ziemniaki szoruję, kroję w plastry o szerokości ok. 1 cm, wrzucam do dużej miski, wlewam olej i sok z połowy cytryny, dodaję tymianek. Dokładnie mieszam i nacieram ziemniaki. Przekładam na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Piekę w temperaturze 200 stopni przez 25 minut. Na ostatnie kilka minut warto włączyć górną grzałkę lub termoobieg, żeby ziemniaczki ładnie się przypiekły. Z kapusty zrywam pierwsze liście, opłukuję ją, szatkuję. Wrzucam do garnka, oprószam solą i pieprzem, dodaję cukier, zalewam wodą, przykrywam, gotuję około 12 minut, często mieszając. Boczek kroję na mniejsze kawałki, smażę na patelni aż wytopi się tłuszcz i boczek się delikatnie zarumieni. Dodaję do gotującej się kapusty. Pod koniec gotowania dodaję 1 łyżeczkę soku z cytryny i posiekany koperek, mieszam, doprawiam do smaku solą i pieprzem.  

12 komentarzy:

  1. kapusta i ziemniaczki, pyszny ten duet! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. idealne danie. Zapraszam do siebie na konkurs: http://gotujebochce.blogspot.com/2013/07/wakacyjny-konkurs-piankowe-serduszka.html

    OdpowiedzUsuń
  3. prosty smaczny obiad, dla mnie pycha:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Robisz przepiękne zdjęcia, aż zachciało mi się jeść :) Muszę sobie zapisać Twój blog i przejrzeć wpisy, które mnie ominęły, na pewno będę korzystać z Twoich propozycji, bo dania wyglądają niezwykle apetycznie :) Dziękuję za odwiedzinki, dzięki temu mogłam tutaj trafić. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa! :) Zapraszam serdecznie do częstych odwiedzin! Pozdrawiam!

      Usuń
  5. Zainspirowałaś mnie, właśnie robie kapustkę z boczkiem:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda naprawdę apetycznie :) i jakie piękne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale cudownie!:) Aż mam ochotę zjeść;]

    OdpowiedzUsuń
  8. mm, te ziemniaczki są świetne :D

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJĘ ZA ODWIEDZINY I POZOSTAWIONY KOMENTARZ! ANONIMIE, PROSZĘ NIE POZOSTAWAJ BEZIMIENNY :)