poniedziałek, 1 lipca 2013

Krokiety z naleśników gryczanych z pieczarkami i jajkiem

Naleśniki gryczane są równie łatwe w przygotowaniu co tradycyjne, pięknie pachną gryką i mają jej delikatny posmak. Są odrobinę twardsze od zwykłych naleśników, jednakże nie stanowi to problemu przy ich faszerowaniu i zawijaniu. Z podanych proporcji wyszło mi 10 naleśników o średnicy 24 cm.


Składniki na ciasto naleśnikowe :
330 g mąki gryczanej
1 łyżeczka soli
1 jajko
750 ml wody
1 łyżka oliwy
Składniki na farsz :
600 g pieczarek
2 cebule
4-5 jajek
garść posiekanej natki pietruszki
sól, pieprz
olej
Dodatkowo : 
1 jajko
bułka tarta

Sposób przygotowania :
Zaczynam od przygotowania ciasta na naleśniki – do dużej miski wsypuję mąkę i sól, mieszam, wbijam jajko, stopniowo wlewając wodę miksuję na najniższych obrotach. Gotowe ciasto odstawiam na 1 godzinę. Po tym czasie dodaję do ciasta łyżkę oliwy, ponownie chwilę miksuję na najniższych obrotach. Smażę naleśniki. Przygotowuję farsz – cebulę obieram, kroję w kostkę, pieczarki myję, ścieram na tarce na grubych oczkach. Na patelni rozgrzewam olej, podsmażam cebulę i pieczarki, doprawiam solą i pieprzem. Smażę aż odparuje woda z pieczarek. Przekładam do miski. Jajka gotuję na twardo, obieram, ścieram na tarce na grubych oczkach, dodaję do pieczarek i cebuli. Dodaję również posiekaną pietruszkę, całość doprawiam do smaku solą i pieprzem, farsz powinien być dość wyrazisty w smaku. Gotowe nadzienie nakładam na naleśniki, zawijam. Obtaczam w rozmąconym jajku i bułce tartej, smażę na rozgrzanym oleju z obu stron na złocisty kolor.

18 komentarzy:

  1. ok krokiety to ja lubię :) jakie grubiutkie Ci wyszły :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam krokiety, a Twoje wyglądają bardzo apetycznie:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają baaaaardzo apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mmmm, niesamowicie pysznie wyglądają!:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Podoba mi się ten przepis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Przypomniałam sobie ze dawno krokietów nie jadłam. Często robię z takim farszem aczkolwiek naleśników z mąki gryczanej do tego nie robiłam. Jadłam ostatnio naleśnika gryczanego z kurkami. Pycha !!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Wieki nie jadłam naleśników wytrawnych, czas to zmienić :) Pozdrawiam słonecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Achh jakie piękne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  9. Aż mnie naszła ochota na takie krokiety :))

    OdpowiedzUsuń
  10. Krokiety to moja wielka miłość.

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam suszone pomidory! :) Pierwszy raz jadłam jak mama zrobiła jakąś sałatkę (już nie pamiętam jaka to była). Najpierw suszone pomidory z niej wyjadłam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O rety... Nie tu miał być komentarz, tylko do chlebka z suszonymi pomidorami. Przepraszam:)

      Usuń

DZIĘKUJĘ ZA ODWIEDZINY I POZOSTAWIONY KOMENTARZ! ANONIMIE, PROSZĘ NIE POZOSTAWAJ BEZIMIENNY :)