czwartek, 11 lipca 2013

Placuszki z cukinii

Moje nowe odkrycie. Robiłam pierwszy raz i jestem nimi zachwycona – mięciutkie, lekkie, delikatne w smaku, w połączeniu z kwaśną śmietaną smakują obłędnie. Miła odmiana od placków ziemniaczanych.


Składniki (20 sztuk):
1 ½ dużej cukinii (ok. 600 g)
2 jajka
6 łyżek mąki
sól, pieprz
olej
kwaśna śmietana

Sposób przygotowania :
Cukinię myję, ścieram na tarce na dużych oczkach. Dodaję jajka, mąkę, sól i pieprz (nie żałuję soli!), mieszam aż składniki się połączą. Na patelni rozgrzewam olej, smażę placuszki na złoto z obu stron. Podaję z kleksem kwaśnej śmietany.



16 komentarzy:

  1. Widzę że u Ciebie dzisiaj też cukinia :) mniam!~dzięki za odwiedziny ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super najlepsze z młodej cukinii, idealne na obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  3. też je bardzo lubię, ja daję do nich zazwyczaj sos tzaziki z ogórkiem i czosnkiem:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam takie, bardzo często je robię bo smakują rodzince :-) Pycha Ci wyszły!

    OdpowiedzUsuń
  5. zrobie je na pewno !:)
    mój mąż uwielbia cukinie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zazwyczaj robię je sama, ale ostatni skusiłam się na nie u siebie w pracy. I to był błąd. Nigdy więcej! Chyba znowu zrobię:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cukinie uwielbiam,placuszki wspaniałe.

    OdpowiedzUsuń
  8. Odkąd pierwszy raz spróbowałam placuszków cukiniowych, stały się konkurencją dla ziemniaczanych, które uwielbiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam i często robię :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Jeszcze nie robiłąm... musze to nadrobić:)

    OdpowiedzUsuń
  11. No ja kiedyś robiłam podobne, były pyszne. Czas pokombinować z cukinią i w tym sezonie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zrobiłyśmy te placuszki z mamą na kolację i wyszły naprawdę boskie ! Bardzo dziękuję za przepis :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że przepis się przydał i że smakowały :) Serdecznie pozdrawiam! :)

      Usuń
  13. mi smakują bardziej z dodatkiem pora. Smak jest wyraźniejszy. :)

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJĘ ZA ODWIEDZINY I POZOSTAWIONY KOMENTARZ! ANONIMIE, PROSZĘ NIE POZOSTAWAJ BEZIMIENNY :)