poniedziałek, 8 lipca 2013

Ratatouille

Potrawa ta pochodzi z francuskiej Prowansji i jest rodzajem warzywnego gulaszu. Może być dodatkiem do dania głównego lub stanowić samodzielne danie. Podaje się je wówczas z makaronem, ryżem lub chrupiącą bagietką. Ze względu na dużą ilość warzyw stanowi bardzo pożywny i odżywczy posiłek.





Składniki (3-4 porcje):
1 cebula
2 ząbki czosnku
3 papryki (czerwona, żółta, zielona)
1 bakłażan
1 cukinia
3 duże pomidory
2 łyżki, posiekanej, świeżej bazylii
1 łyżka oregano
1 ½ łyżeczki tymianku
1 łyżeczka majeranku
sól i pieprz do smaku
olej Kujawski z pomidorami, bazylią i czosnkiem

Sposób przygotowania :
Bakłażana pokroić w grubsze plastry, ułożyć na talerzu, posolić i odstawić na około 25 minut. Cebulę obrać, pokroić w piórka, czosnek obrać i posiekać. Paprykę i cukinię pokroić w większą kostkę, pomidory obrać i pokroić na mniejsze kawałki. Na patelni rozgrzać 5 łyżek Kujawskiego ze Smakiem, wrzucić cebulę , czosnek i paprykę. Oprószyć solą, przykryć i dusić około 8 minut, co jakiś czas mieszając. Papryka powinna lekko zmięknąć, ale nadal być chrupiąca. Podsmażone warzywa przełożyć do dużego garnka, przykryć pokrywką. Bakłażan przepłukać pod zimną wodą, osuszyć, pokroić w kostkę. Na patelnię wlać kolejne 2-3 łyżki oleju Kujawskiego, wrzucić bakłażan, podsmażać aż będzie miękki. Przełożyć do garnka z cebulą, czosnkiem i papryką. Na patelni rozgrzać kolejne 2-3 łyżki Kujawskiego z ziołami, na rozgrzany olej wrzucić cukinię. Podsmażać aż lekko się zarumieni, wówczas dodać pomidory, oprószyć solą i dusić około 4-5 minut. Następnie przełożyć do garnka z pozostałymi warzywami, wstawić go na palnik, doprawić ziołami, solą i pieprzem, całość dusić jeszcze około 3 minut. 


Przepis powstał w wyniku współpracy z ZT Kruszwica S.A. z wykorzystaniem produktu - Kujawskiego z ziołami.

13 komentarzy:

  1. Lubię takie dania bo robi się je szybko a są bardzo smaczne i syte !

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam !
    Piękne, apetyczne zdjęcia!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam ratatuj, ale nie zawsze chce mi się go robić, przez to, że jak obsmaża się warzywa partiami na większą ilość to niestety trochę trwa. Ale smak rekompensuje wszystko :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda pysznie! I jakie piękne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  5. o! coś dla mnie w sam raz :)

    OdpowiedzUsuń
  6. też używam tych olejów, są bardzo aromatyczne. Danie wygląda wyśmienicie:) mniam mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. I jak te tahini w smaku? Również je dostałam i nie wiem czego się spodziewać :)

    A tego dania jeszcze nie jadłam ale chciałam spróbowac od momentu kiedy obejrzałam bajkę o tym samym tytule ;D

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam:) jak jest sezon letni bardzo często robię:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie robiłam nigdy, ale bardzo mi smakuje jak ktoś mnie poczęstuje;)

    OdpowiedzUsuń
  10. O rety! Nie wiedziałam, że jest tyle rodzajow oleju!

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudne zdjęci, smakowite danie :)

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJĘ ZA ODWIEDZINY I POZOSTAWIONY KOMENTARZ! ANONIMIE, PROSZĘ NIE POZOSTAWAJ BEZIMIENNY :)