poniedziałek, 15 lipca 2013

Wspaniałe ciasto drożdżowe z jagodami

Lekki i puszysty placek z owocami i słodką kruszonką. Obowiązkowa pozycja latem! Możemy użyć owoców na jakie mamy akurat ochotę, mogą być zarówno świeże jak i mrożone. Pamiętajmy koniecznie, żeby dość porządnie wcisnąć je w ciasto, żeby nie pospadały po upieczeniu :) Ciasto najlepiej smakuje do dwóch dni po upieczeniu. Przepis z drobnymi modyfikacjami pochodzi ze strony kotlet.tv.



Składniki na rozczyn :
50 g świeżych drożdży
2 łyżeczki cukru
50 ml ciepłego mleka

Pozostałe składniki :
700 g mąki pszennej
100 g cukru
4 jajka
200 ml letniego mleka
kilka kropli oleju
400 g jagód

Kruszonka :
8 łyżek mąki
4 łyżki cukru
4 łyżki masła

Sposób przygotowania :
Drożdże rozkruszam do miseczki, dodaję cukier i mleko, mieszam aż wszystkie składniki się rozpuszczą i połączą. Odstawiam na około 20 minut. Do dużej miski przesiewam mąkę, dodaję cukier, jaja, mleko i przygotowany rozczyn, mieszam aż składniki zbiją się w kulę, wówczas przekładam ciasto na podsypany odrobiną mąki blat i wyrabiam przez chwilę. Ciasto będzie dość wilgotne, podsypałam je odrobiną mąki, ale nie należy sypać zbyt dużo, bo po upieczeniu ciasto będzie suche. Wyrobione ciasto smaruję kilkoma kropelkami oleju i przekładam do miski, przykrywam ściereczką, odstawiam na 50-60 minut, aż podwoi swoją objętość. Po tym czasie przekładam je formy (40x24) wyłożonej papierem do pieczenia i równomiernie rozkładam w blaszce. Umyte i osuszone jagody układam na cieście, dość mocno wgniatając  je w ciasto. Przygotowuję kruszonkę – w małej misce umieszczam mąkę, cukier i masło, palcami łączę wszystkie składniki, aż powstaną „okruchy”. Gotową kruszonką posypuję ciasto. Piekę w temperaturze 180 stopni przez 35 minut.

31 komentarzy:

  1. i wygląda wspaniale! uwielbiam drożdżowce

    OdpowiedzUsuń
  2. Już czuję jak pachnie! Mam wielką ochotę na drożdżowe z owocami!

    OdpowiedzUsuń
  3. Gołym okiem widać że wyszło mega puszyste. Dawno nie robiłam drożdżowego ciasta a z owocami do kawy lub herbaty smakuje wybornie. Wypróbuję ten przepis z ogromną chęcią. Jutro akurat wybieram się na targ to kupię owoce :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj tak, wygląda wspaniale i pewnie tak samo smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pięknie wyrośnięte do tego z jagodami. Pycha! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zjadłabym takiego pysznego drożdżowca;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Też pięknie wyrosło to ciacho i do tego jagody...hmmm - dodały koloru całości; moje brzoskwinie jednak się zgubiły w kruszonce ale przecież najważniejszy jest tu sam smak...

    OdpowiedzUsuń
  8. Drożdżówka z owocami i kruszonką - czy może być coś lepszego...? :)

    OdpowiedzUsuń
  9. już nie pamiętam, kiedy robiłam ciasto drożdżowe z owocami :) narobiłaś mi smaka ;)))

    OdpowiedzUsuń
  10. MMMMM, żeby tak kawałek na jutrzejsze śniadanie...:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pysznie się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mmmmmm ale mi smaka narobiłaś!

    Obserwuję i liczę na to samo :>

    http://www.prywatne-nasze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Pyszne letnie ciasto! Najlpesze albo całkiem świezutkie, jeszcze ciepłe, albo delikatnie czerstwe ze szklanką mleka. Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  14. Moja chrzestna często robi, tzw. placek drożdżowy. Czyli takie właśnie ciasto z dodatkiem sezonowych owoców, lub w czasie zimy z rodzynkami :) Pychota!

    OdpowiedzUsuń
  15. Akurat sezon na jagody się rozpoczął, także na pewno spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam ciasta drożdżowe..a to wygląda przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Zrobiłam!Pyszny

    OdpowiedzUsuń
  18. jakie boskie ciasto! przepięknie wyrosło, idealne :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Takie jak babcia robiła - może się odważe i zrobię je jednego pięknego dnia...

    OdpowiedzUsuń
  20. Przepięknie się prezentuje! Czekam kiedy w zieleniaku jagody się pojawią i na pewno drożdżowe z jagodami wtedy upiekę, bo narobiłaś mi ogromnego smaku :) Jak na razie króluje u mnie w drożdżowym rabarbar (ostatnie tchnienie sezonu) i truskawki :)

    OdpowiedzUsuń
  21. powiem ci ,że zaciekawiłaś mnie tym przepisem, tylko kilka kropli tłuszczu ,na pewno wypróbuje! :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Wygląda pysznie :) ale narobiłaś mi smaku :P Ja jeszcze nie zdążyłam dorwać jagód w tym sezonie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJĘ ZA ODWIEDZINY I POZOSTAWIONY KOMENTARZ! ANONIMIE, PROSZĘ NIE POZOSTAWAJ BEZIMIENNY :)