poniedziałek, 28 października 2013

Ciasto marchewkowe

Kiedy pierwszy raz usłyszałam o tym cieście, byłam szczerze zdumiona. Kiedy mnie nim poczęstowano stanowczo odmówiłam! Marchewka w cieście? – nie dla mnie! Moja ciekawość zwyciężyła i skusiłam się na kawałek. Tak mi zasmakowało, że na jednym się nie skończyło :) Polecam wypróbowanie tego ciasta wszystkim sceptykom i niezdecydowanym, naprawdę warto! Jest pyszne, wilgotne, lekko korzenne. Wszystkie składniki wspaniale się łączą i tworzą niepowtarzalny smak. Warto się skusić! Przepis podpatrzony na blogu Kuchnia Prezydentowej.


Składniki (forma 25x25) :
175 g cukru trzcinowego
175 ml oleju słonecznikowego
3 roztrzepane jajka
175 g startej na drobnych oczkach marchwi
80 g rodzynek
50 g posiekanych orzechów włoskich
skórka starta z 1 cytryny lub 1 niedużej pomarańczy
175 g mąki
2 łyżeczki sody
1 łyżeczka cynamonu
½ łyżeczki gałki muszkatołowej

Składniki na krem :
180 g naturalnego serka philadelphia
20 g miękkiego masła
80 g cukru pudru
4 łyżki soku z pomarańczy

Sposób przygotowania :
Cukier, olej i jajka umieszczam w dużej misce, miksuję na gładką masę. Dodaję marchew, rodzynki, orzechy i skórkę z pomarańczy, mieszam łyżką. W drugiej misce łączę mąkę, sodę i przyprawy. Następnie przesypuję do miski z mokrymi składnikami i łączę delikatnie za pomocą łyżki. Formę wykładam papierem do pieczenia, wlewam do niej ciasto, szpatułką wyrównuję masę. Piekę w temperaturze 180 stopni przez 40-45 minut. Po tym czasie wyciągam ciasto, pozostawiam w blaszce 5 minut, następnie przekładam na kratkę do całkowitego wystudzenia. Przygotowuję krem : wszystkie składniki umieszczam w misce, miksuję na gładką masę. Nakładam krem równomiernie na powierzchnię ciasta (ciasto musi być całkowicie wystudzone!). Schładzam w lodówce 1 godzinę.

21 komentarzy:

  1. Uwielbiam ciasto marchewkowe np. w formie babeczek :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja uwielbiam ciasto marchewkowe od dziecka. Chociaż dla większości moich znajomych dodanie marchewki do wypieku jest co najmniej dziwne:)

    OdpowiedzUsuń
  3. To jedno z moich ulubionych ciast :) Od niego zaczynałam swoją przygodę z pieczeniem, więc mam do niego sentyment :)

    OdpowiedzUsuń
  4. powiem tyle uwielbiam ciasta z dodatkiem warzyw, placek mega mega pyszny :) pozdr i zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Również nie byłam zachwycona tym ciastem ale gdy spróbowałam .... dobre jest to ciasto.
    Pozdrawiam i proszę o głos w konkursie na moje muffinki http://www.konkurs.olympus.pl/glosuj/babka/28

    OdpowiedzUsuń
  6. kocham wszelkie warzywne ciacha:) pyszności!

    OdpowiedzUsuń
  7. Zrobiłam dziś to ciasto - pachnie i wygląda pięknie! Tylko nie urosło tak ładnie jak Twoje. Może dlatego, że dałam mąkę żytnią i proszek do pieczenia zamiast sody (której nie lubię).
    Jednak piekąc je natrafiłam na problem - nie podałaś w przepisie ile należy dodać... MĄKI!!! Ja dałam 200 g, ale chyba to za dużo - powinno być 175 g?
    A co myślisz o dodaniu żółtka do kremu, nie byłby przez to jeszcze smakowitszy? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam! Przepraszam już uzupełniłam, 175 g mąki ;) Mąka żytnia jest mąką ciężką, dlatego Twoje ciasto nie wyrosło, nie ma większego znaczenia czy dodałaś proszek do pieczenia czy sodę. Krem z tego przepisu jest jak dla mnie idealny :)

      Usuń
  8. Ale smakowicie wygląda! Może się skuszę na Twój przepis, bo już od dawna za mną chodzi ciasto marchewkowe:) Pozdr Anika

    OdpowiedzUsuń
  9. zapisuję do wypróbowania i na pewno w najbliższym czasie skorzystam z tego przepisu :)
    robiłam kiedyś dawno dawno temu marchewkowe, ale wyszedł mi taki zakalec, że tylko do śmietnika sie nadawał, no i zraziłam się na długi czas ;)
    Twoje wygląda bosko!

    OdpowiedzUsuń
  10. Muszę zrobić... zawsze zachwycam się tą górą w cieście marchewkowym... To krem nadaje ciastu charakteru, dodaje uroku, kusi... Dziękuje
    Ja już marchewkowe ciasto robiłam, ale właśnie bez niego... wyszło bardzo smaczne, moja mama często szykuje właśnie taki deser... do poprawienia :) do zrobienia

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam marchewkowe ciasta:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. zrobiłam według przepisu i wyszło pyszne !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspaniale! Bardzo się cieszę, że smakowało :) Pozdrawiam! :)

      Usuń

DZIĘKUJĘ ZA ODWIEDZINY I POZOSTAWIONY KOMENTARZ! ANONIMIE, PROSZĘ NIE POZOSTAWAJ BEZIMIENNY :)