środa, 2 października 2013

Czekoladowe ciasto ze śliwkami

Pyszne, mocno czekoladowe ciasto ze śliwkami. Wypiek z tymi owocami to obowiązkowa pozycja każdej jesieni. Przepis pożyczony z bloga Cynamonowy Pył


Składniki :
700 g śliwek
100 g masła
200 g gorzkiej czekolady (można użyć mlecznej, jeśli lubimy bardziej słodkie ciasta)
3 szklanki mąki
¾ szklanki cukru
2 łyżki kakao
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 szklanka mleka
3 jajka
+ cukier puder do posypania

Sposób przygotowania :
Masło i połamaną na kostki czekoladę roztapiam w garnku, odstawiam do lekkiego przestygnięcia. Śliwki myję, przekrawam na pół, wydrążam pestki. Do dużej miski wsypuję mąkę, cukier, kakao i proszek do pieczenia, mieszam. Do drugiej miski wlewam mleko i wbijam jaja, łączę delikatnie ubijając trzepaczką rózgową, następnie wlewam do suchych składników, mieszam łyżką, dodaję roztopione masło i czekoladę, łączę łyżką. Formę do pieczenia (26 cm) wykładam papierem do pieczenia lub smaruję masłem i oprószam bułką tartą. Ciasto przelewam do formy, układam na nim śliwki. Piekę w temperaturze 180 stopni przez 45 minut. Po wystygnięciu posypuję ciasto cukrem pudrem.

15 komentarzy:

  1. No wyszło fantastycznie ! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czekolada ze śliwkami, niezłe połączenie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Już dawno nie jadłam takiego ciacha! Wygląda pysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękność! Będę musiała wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow! często piekę ciasta z owocami. ale nigdy nie wpadłam na pomysł, aby ciasto było czekoladowe! Dzięki za pomysł! Jestem pewna, że smakuje obłędnie:)
    Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam do wypróbowania, bo rzeczywiście smakuje obłędnie! :) Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Czekoladowe ze śliwką musi smakować wybornie. Przepis zapisany. Pozdrawiam:) http://napiecyku.wordpress.com/

      Usuń
  6. Bardzo fajne ciasto:) przyznam że jeszcze nie jadłam takiego czekoladowego. Musze to szybko zmnienić!:)

    OdpowiedzUsuń
  7. O dziwo ciasta czekoladowego ze śliwkami jeszcze nie robiłam ;) Takiego smaka mi na nie zrobiłaś, że koniecznie muszę to jak najszybciej nadrobić! :)

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJĘ ZA ODWIEDZINY I POZOSTAWIONY KOMENTARZ! ANONIMIE, PROSZĘ NIE POZOSTAWAJ BEZIMIENNY :)