wtorek, 15 października 2013

Kotlety jajeczne z pieczarkami


Składniki (8 kotlecików) :
6 jajek
400 g pieczarek
1 cebula
2-3 łyżki posiekanej natki pietruszki
6 łyżek bułki tartej
sól, pieprz
bułka tarta do panierki
olej do smażenia

Sposób przygotowania :
5 jajek gotuje na twardo. Pieczarki myję, ścieram na tarce, na grubych oczkach. Cebule obieram, kroję w drobną kostkę. Na patelni rozgrzewam olej, wrzucam cebulę, podsmażam 1-2 minuty, dodaję pieczarki, oprószam solą i pieprzem, smażę aż cała woda odparuje. Wówczas przekładam do miseczki i odstawiam do przestygnięcia. Ugotowane i ostudzone jajka obieram i również ścieram na grubych oczkach, dodaję do pieczarek. Dorzucam natkę pietruszki, 6 łyżek bułki tartej, 1 surowe jajko i odrobinę soli i pieprzu. Mieszam i formuję kotleciki, które następnie obtaczam w bułce tartej i smażę na rozgrzanym oleju, na złoto z obu stron.


29 komentarzy:

  1. Fantastyczny przepis:)
    Zapraszam na Domowe Wypieki:)
    http://domowe-wypieki.com/ciasto-z-konfitura-z-pomaranczy-kakaowa-beza-i-kremem-owsiano-kawowym/

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają pysznie! Uwielbiam takie rzeczy ;-) Zapraszam do siebie :))))

    OdpowiedzUsuń
  3. Przynajmniej nie trzeba męczyć małej świnki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszności i jeszcze raz pyszności.

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny i prosty przepis! kotleciki wyglądają do tego pięknie i co najważniejsze bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Apetyczne kotlety. Zrobię sobie takie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo lubię kotlety jajeczne :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Robię podobne, są naprawdę przepyszne.

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetnie wyglądają, myślę, że warto je przetestować

    OdpowiedzUsuń
  10. Kiedyś u kogoś jadłam takie kotleciki, były naprawdę pyszne. Ale nie wiedziałam jak się je robi. Zapisuję przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam jajeczne kotleciki, wolę je od tradycyjnych mielonych. Samo zdrowie , wyglądają pięknie :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Oj uwielbiam! To taki smak mojego dzieciństwa :) Kiedy w podstawówce nie chciałam obiadu, babcia dla mnie specjalnie robiła takie cuda :)

    OdpowiedzUsuń
  13. To moje wspomnienie z dzieciństwa. Głównie jako farsz w skorupkach od jajek, ale... coś czuję, że to ten smak :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam takie urozmaicone kotleciki... Pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  15. Czasem robię kotleciki z jajek ale pieczarek do nich nie dodawałam - Twoje wyglądają bardzo smakowicie

    OdpowiedzUsuń
  16. Kiedyś robiła je moja babcia, dziękuję Ci, że mi je przypomniałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  17. i wlasnie glodna się zrobiłammmmmmmmmmm ;(

    OdpowiedzUsuń
  18. pychotka, właśnie zrobiłam i zjadłam z moją rodzinką :) myślę, że będą gościć u nas częściej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Bardzo się cieszę! Pozdrawiam! :)

      Usuń
  19. uwielbiam kotleciki a takich jeszcze nie jadlam, musze sprobowac :)

    OdpowiedzUsuń
  20. A czy zamiast tych 6 łyzek bułki tartej można dac zwyklą namoczoną bułke ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masa na kotlety jest dość wilgotna, bułka tarta równoważy tą wilgotność, nie można jej zastąpić namoczoną bułką.

      Usuń

DZIĘKUJĘ ZA ODWIEDZINY I POZOSTAWIONY KOMENTARZ! ANONIMIE, PROSZĘ NIE POZOSTAWAJ BEZIMIENNY :)