piątek, 18 października 2013

Krem z cukinii

Cukinia to warzywo bardzo delikatne w smaku. Przygotowując tą zupę miałam obawy, że będzie mało wyrazista, dlatego nie żałowałam soli i pieprzu, dodałam również gałkę muszkatołową, która nadała zupie znakomitego posmaku i podkreśliła smak cukinii. Dodatkowo obowiązkowy kleks kwaśnej śmietany sprawił, że efekt końcowy bardzo zadowolił moje podniebienie :)


Składniki (4 porcje) :
3 duże cukinie (ok. 1 kg)
1 średni ziemniak
2 łyżki oliwy
1 duża cebula
3 ząbki czosnku
800 ml bulionu drobiowego
sól, pieprz
gałka muszkatołowa
+ kwaśna śmietana do podania

Sposób przyrządzenia :
Cebulę, czosnek i ziemniaka obieram, cebulę kroję w kostkę, czosnek w grubsze plastry. Cukinię i ziemniaka kroję w grubszą kostkę. W garnku rozgrzewam oliwę, wrzucam cebulę i czosnek, podsmażam około 3 minuty, dodaję cukinię smażę kilka minut aż zmięknie. Następnie dorzucam ziemniaka, wlewam podgrzany bulion, gotuję aż wszystkie warzywa będą miękkie. Pod koniec gotowania doprawiam solą i pieprzem (nie żałuję!). Ucieram warzywa blenderem, doprawiam gałką muszkatołową oraz jeśli trzeba jeszcze odrobiną soli i pieprzu. Podaję z kleksem kwaśnej śmietany.

8 komentarzy:

  1. oooo, moje podniebienie też byłoby zadowolone po zjedzeniu takiego kremu:), wygląda pięknie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio często robię zupy kremy, ale z cukinii jeszcze nie robiłam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kocham krem z cukinii ! Robimy go bardzo podobnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny kolor, kremowa konsystencja, uwielbiam takie zupy.

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJĘ ZA ODWIEDZINY I POZOSTAWIONY KOMENTARZ! ANONIMIE, PROSZĘ NIE POZOSTAWAJ BEZIMIENNY :)