wtorek, 8 października 2013

Leczo z cukinią

Początek jesieni to idealny czas na takie potrawy. Leczo z dodatkiem cukinii bardzo przypadło mi do gustu, jest lekkie i pożywne. Fantastycznie prezentuje się na talerzu, cieszy oko kolorami gdy za oknem ciemno i brzydko. Polecam przepis do wypróbowania.



Składniki (4 porcje) :
3 kiełbasy śląskie
1 cebula
3 kolorowe papryki
1 duża cukinia
600 g pomidorów
300 ml soku pomidorowego
¾ papryczki chili
sól, pieprz, bazylia
olej

Sposób przygotowania :
Pomidory i cebulę obieram. Kiełbasę kroję w półplasterki, cebulę w półkrążki. Paprykę, cukinię i pomidory kroję na mniejsze kawałki. Na patelni rozgrzewam 1 łyżkę oleju, smażę na nim kiełbasę aż lekko się zarumieni. Następnie przekładam do dużego garnka. Ponownie rozgrzewam 1 łyżkę oleju, wrzucam cebulę, oprószam solą i pieprzem, smażę przez około 3 minuty, dokładam do kiełbasy. Garnek wstawiam na mały ogień, dodaję paprykę, smażę razem 5 minut, często mieszając. Dorzucam cukinię i pomidory, oprószam solą, mieszam. Następnie wlewam sok, dorzucam drobno posiekaną papryczkę chili, doprawiam solą, pieprzem i bazylią do smaku. Całość gotuję jeszcze około 10-15 minut. Podaję z kromką chleba.

22 komentarze:

  1. Zachwyciło mnie twoje leczo ,zrobię na pewno.

    OdpowiedzUsuń
  2. piękne, kolorowe, jeszcze letnie danie:) uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo często robię właśnie podobne leczo. Uwielbiam. Choć ostatnio jeszcze bardziej przemawia do mnie zupka coś na wzór leczo,ale z ziemniakami. Pycha. Piękne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ooo tu też leczo i to z moją ulubioną cukinią :D

    OdpowiedzUsuń
  5. trafione w stówkę!!zrobiłam z przyjemnością!!pozdrawiam H:)

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam wszystko co zawiera chili, bardzo fajny przepis :) na pewno zrobię

    OdpowiedzUsuń
  7. Danie znane każdemu od dziecka :) Robię bardzo podobnie choć, ja obieram cukinie:P

    OdpowiedzUsuń
  8. uwielbiam leczo :) smak znany od dziecka, tak jak napisała koleżanka wyżej :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jedno z moich ulubionych dań. Po prostu uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. oh.. jadłam je chyba z wieki temu... :) Twoje wygląda tak apetycznie - mam smaka :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Leczo w tej wersji to smak mojego dzieciństwa. Jeśli ktoś nie miał okazji jeszcze próbować to polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Też dorzucam cukinię. W ogóle cukinię mogłabym jeść na kilogramy. :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny przepis- leczo wyszło pyszne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ! Cieszę się, że smakowało :) Pozdrawiam!

      Usuń
  14. Prosto, smacznie i zdrowo, czyli tak właśnie lubię najbardziej :D Dzięki wielkie za inspiracje i zapraszam do mnie na bloga, gdzie też od niedawna stawiam pierwsze kroki kulinarne ;) http://leczo.net.pl/

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJĘ ZA ODWIEDZINY I POZOSTAWIONY KOMENTARZ! ANONIMIE, PROSZĘ NIE POZOSTAWAJ BEZIMIENNY :)