piątek, 15 listopada 2013

Kotleciki z łososia

Kolejny sposób na łososia. Te kotleciki bardzo przypadły mi do gustu. Wyraźnie wyczuwalny cytrynowo-koperkowy posmak idealnie komponuje się z łososiem. Przy okazji przypominam przepis na inne kotleciki rybne. Smacznego!


Składniki (8 sztuk) :
500 g filetów z łososia bez skóry
2 dymki
2 ząbki czosnku
2 jajka
pęczek koperku
sok z ½ cytryny
6 łyżek bułki tartej
sól
+ bułka tarta do obtoczenia
olej do smażenia

Sposób przygotowania :
Rybę kroję na mniejsze kawałki (dość drobno, ale zostawiam też kilka większych kawałków), wrzucam do miski. Obrany czosnek i dymkę drobno siekam, dodaję do ryby. Koperek kroję, dorzucam do miski. Dodaję 2 jajka, sok z połowy cytryny, sporą szczyptę soli i 6 łyżek bułki tartej, dokładnie mieszam. Następnie formuję kotleciki (mocno dociskam!), obtaczam je w bułce tartej i smażę na odrobinie oleju, na złoto z obu stron (łosoś nie wymaga długiego smażenia).

21 komentarzy:

  1. fajny przepis. Tak się tylko zapytam, czy jajka gotowane czy surowe. Komponują się oba rodzaje, chodź zapewne surowe sprzyjają sklejaniu. mam wątpliwości, wiec pytam.

    Pozdrowiamy serecznie
    Tapenda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chodzi o surowe jajka, żeby masa dobrze się skleiła :) Pozdrawiam! :)

      Usuń
  2. O, pycha! Łosoś to jedna z najsmaczniejszych ryb, więc i te kotleciki muszą smakować wyjątkowo :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O, musiały być pyszne, lubię kotleciki:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe :) Fajny sposób na przemycenie ryby :) Chyba wypróbuję niedługo :)

    OdpowiedzUsuń
  5. w takiej wersji jeszcze łososia nie jadłam

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniały pomysł na danie z łososiem.
    Zapraszam serdecznie do mnie na muffinki kopce kreta.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniałe kotleciki! Uwielbiam takie rybne story!

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny przepis! Bardzo lubię łososia, ale w takiej formie go jeszcze nie jadłam... ;) Na pewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  9. zdecydowanie moje smaki ! łosoś przede wszystkim :) a w takim połączeniu wygląd wprost obłędnie

    OdpowiedzUsuń
  10. bardzo mi się podobają :) robiłam z innych ryb, z łososia jeszcze nie ale chętnie spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ależ mi ślinka leci. Pysznie wyszły!

    OdpowiedzUsuń
  12. Cudowny przepis - prosty a jakie cudo z niego pyszne otrzymujemy!

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam łososia, w każdej postaci, aczkolwiek wędzony jest na pierwszym miejscu. Ja mieliłam, następnym razem podzielę na mniejsze cząstki. Może też zasmakuje moim potworkom.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. To musi być pyszne, uwielbiam ryby a w tym łososia :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Super przepis na pyszny obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Skorzystałam z przepisu. Kotleciki wyszły przepyszne. Z pewnością jeszcze niejeden raz do nich wrócę :) Dziękuję za inspirację i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super cieszę się, że smakowały! Pozdrawiam :)

      Usuń

DZIĘKUJĘ ZA ODWIEDZINY I POZOSTAWIONY KOMENTARZ! ANONIMIE, PROSZĘ NIE POZOSTAWAJ BEZIMIENNY :)