piątek, 6 grudnia 2013

Krem z pieczarek

Ostatnio na blogu była zupa pieczarkowa, dzisiaj podaję przepis na krem z pieczarek. Jest to zupa gęsta i pożywna, ale przede wszystkim łatwa i szybka w przygotowaniu. Można podawać ją z grzankami lub groszkiem ptysiowym. Kubek tego kremu umili najzimniejszy wieczór :)


Składniki (3-4 porcje) :
750 g pieczarek
2 średnie cebule
1 duży ziemniak
700 ml bulionu warzywnego
5 łyżek śmietany do zup
sól, pieprz
olej
natka pietruszki do posypania

Sposób przygotowania :
Cebulę obieram i kroję w kostkę, pieczarki myję, kroję w grubsze plastry. Na patelni rozgrzewam olej, wrzucam cebulę, podsmażam przez 1-2 minuty, następnie dodaję pieczarki, oprószam solą i pieprzem (nie żałuję!). Ziemniaka obieram i kroję w kostkę. W garnku podgrzewam bulion, kiedy pieczarki będą już gotowe przekładam je do gotującego się bulionu. Dodaję ziemniaka, gotuję aż będzie miękki. Wówczas ściągam zupę z gazu, ucieram blenderem. Doprawiam do smaku solą i pieprzem. Do małej szklanki wlewam śmietanę, dodaję do niej kilka łyżek zupy, mieszam, wlewam do garnka i dokładnie mieszam. Zupę podaję posypaną pietruszką.

13 komentarzy:

  1. Mam słabośc to zup-kremów, chętnie bym zjadła miseczke :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zupa krem z pieczarek... hmmm na to nie wpadłam, muszę koniecznie spróbować! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam zupy-kremy, pieczarkowe także <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja jeszcze nie jadłam pieczarkowego kremu, ale mi smaki zrobiłaś. muszę to nadrobić :-)pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Krem wygląda oczywiście przepysznie ale co zwróciło też moją uwagę to śliczna bulionówka w której go podałaś :)

    Pozdrawiam i życzę pogodnych i smakowitych świąt :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! :) Również życzę wesołych i smakowitych świąt! Pozdrawiam! :)

      Usuń
  6. Super przepis - na pewno skorzystam, bo nie mam swojego sprawdzonego na zupkę pieczarkową;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. mam dziś ochotę na taką zupkę :)
    ps.bardzo lubię Twoje zdjęcia... :)

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJĘ ZA ODWIEDZINY I POZOSTAWIONY KOMENTARZ! ANONIMIE, PROSZĘ NIE POZOSTAWAJ BEZIMIENNY :)