środa, 18 grudnia 2013

Piernik marchewkowy

Pyszny, aromatyczny, wilgotny piernik. Jest szybki w przygotowaniu i nie wymaga leżakowania. Bardzo mi zasmakowała ta wariacja na temat piernika, z pewnością upiekę go jeszcze nie raz! Przepis podpatrzony na stronie najsmaczniejsze.pl .


Składniki (forma 25x12) :
2 szklanki mąki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody
1 łyżka kakao
1 ½ łyżki przyprawy do piernika
100 g miękkiego masła
¾ szklanki cukru pudru
3 jajka
1 łyżka miodu
2 szklanki marchewki startej na drobnych oczkach
50 g posiekanych orzechów włoskich
+ cukier puder do posypania

Sposób przygotowania :
W misce umieszczam mąkę, proszek do pieczenia, sodę, kakao i przyprawę do piernika, mieszam, odstawiam. Masło umieszczam w dużej misce, wsypuję cukier puder, miksuję przez chwilę, dodaję jajka, miksuję aż powstanie gładka masa, dodaję miód i jeszcze chwile miksuję. Dodaję suche składniki, mieszam delikatnie łyżką do połączenia składników, na koniec dodaję marchew i orzechy, mieszam. Gotowe ciasto przekładam do foremki wyłożonej papierem do pieczenia. Piekę w temperaturze 180 stopni przez około 1 godzinę (do suchego patyczka). Po upieczeniu i wystygnięciu, posypuję cukrem pudrem. 

14 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy przepis :) Jeszcze o marchewkowym pierniku nie słyszałam, a pierniki bardzo lubię :) Pozdrawiam i zapraszam na piernikowe babeczki z powidłami ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam jego smak i zapach, na święta :) Nie jadłam jeszcze z marchewką
    Pozdrawiam i zapraszam serdecznie do mnie

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Baardzo apetycznie wygląda....i pewnie super smakuje......i fajne jest to że nie musi dojrzewać. Podobno taki z dodatkiem marchewki piecze się na Kaszubach. Mam podobny przepis - kiedyś wypróbuję...... Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. już gdzieś widziałam podobny pierniczek:) ale mi robisz na niego ochotę;) mniammm

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię taki piernik. Twój wygląda bardzo smacznie! Został może jeszcze kawałeczek?:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. To ja się częstuję i kawałeczek na drogę...

    OdpowiedzUsuń
  8. Pyszny i zdrowy piernik marchewkowy. sama bym chętnie zjadła :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciasta marchewkowe są przepyszne a piernik marchewkowy jest jednym z moich ulubionych ciast :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Marchewkowiec to jedno z moich ulubionych ciast :) pięknie wygląda

    OdpowiedzUsuń
  11. Marchewkowy piernik? Nie jadłam, do wypróbowania w kolejne święta :)

    OdpowiedzUsuń
  12. To chyba coś dla mnie :) Ja właśnie jestem na etapie poznawania i pierników i ciasta marchewkowego :)

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJĘ ZA ODWIEDZINY I POZOSTAWIONY KOMENTARZ! ANONIMIE, PROSZĘ NIE POZOSTAWAJ BEZIMIENNY :)