wtorek, 14 stycznia 2014

Domowy kisiel żurawinowy

Jego przygotowanie zajmuje kilka minut więcej niż tego z paczki, ale smak jest nieporównywalnie lepszy. I owoców w nim o wiele więcej :)


Składniki (2 porcje) :
250 g świeżej żurawiny (2 szklanki)
½ szklanki cukru
350 ml wody
2 płaskie łyżki mąki ziemniaczanej

Sposób przygotowania :
Żurawinę myję, wrzucam do garnka, zasypuję cukrem, zalewam 50 ml wody, doprowadzam do zagotowania. Gotuję przez kilka chwil, często mieszając, kiedy żurawina jest już miękka ściągam z ognia, zawartość garnka przecieram przez sito. Przetartą papkę wrzucam z powrotem do garnka, na średni ogień. W pozostałej wodzie (300 ml) rozpuszczam mąkę ziemniaczaną, powoli wlewam do garnka z papką, cały czas mieszając. Doprowadzam do zagotowania często mieszając. Po 1 minutce od zagotowania zdejmuję z ognia, wlewam do miseczek.

11 komentarzy:

  1. O rany! Muszę taki sobie zrobić, pycha!

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda cudnie :) muszę znaleźć w sklepie żurawinę i chętnie zrobię go dzieciakom :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nominowałam Twój blog do Liebster Blog Award. Szczegóły na moim blogu: http://zmiloscidogotowania.blog.pl/2014/01/15/nominacja-do-liebster-blog-award/ Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie przepadam za suszoną żurawiną, ciekawa jestem jak smakuje świeża??
    Kisiel obłędnie wygląda i bardzo chętnie bym sięgnęła po taki kubeczek:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszny jest, też niedawno robiłam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. A wiesz co, mam w domu sporo świeżej żurawiny z którą nie bardzo wiedziałem co zrobić. Mimo, że kisiel nie jest moim ulubionym deserem, to spróbuję zrobić według Twoich wskazówek.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja się przymierzam do zrobienia domowego kisielu. Twój wygląda mega smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kisiel! Jak ja dawno go nie jadłam, a żurawinowego domowego jeszcze nie robiłam:)

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJĘ ZA ODWIEDZINY I POZOSTAWIONY KOMENTARZ! ANONIMIE, PROSZĘ NIE POZOSTAWAJ BEZIMIENNY :)