wtorek, 7 stycznia 2014

Krem z pieczonej papryki


Składniki (2 porcje) :
500 ml bulionu warzywnego
5 czerwonych papryk
1 cebula
2 ząbki czosnku
sól, pieprz
kwaśna śmietana

Sposób przygotowania :
Papryki układam na blaszce, piekę w temperaturze 200 stopni (dolna i górna grzałka) aż papryki będą miały mocno spieczoną skórkę. Wówczas wyjmuję je i wkładam do siatki, zawijam szczelnie, odstawiam na 15 minut. Po tym czasie wyciągam je, czekam kilka minut aż przestygną, obieram je, wyciągam gniazda nasienne. Cebulę i czosnek obieram i kroję w kostkę. W garnku rozgrzewam 2 łyżki oliwy, wrzucam cebulę i czosnek, smażę aż cebula zmięknie (2-3 minuty). Wówczas wrzucam paprykę, smażę jeszcze kilka minut, często mieszając. Następnie wlewam bulion. Gotuję na małym ogniu (zupa ma tylko lekko „pyrkać”) przez 30 minut. Ściągam garnek z palnika, blenduję. Doprawiam solą i pieprzem. Podaję z kleksem kwaśnej śmietany.


19 komentarzy:

  1. No to trafiłaś dokładnie w moje smaki. Uwielbiam smak pieczonej papryki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też kocham taką zupę, bardzo żałuję, że papryka jest obecnie taka droga.

    Pozdrawiam!
    Paulina

    OdpowiedzUsuń
  3. Idealna zupa na zimowe wieczory! Już sobie wyobrażam jej smak :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo chętnie zjadłabym taki krem. Zapisze przepis i będzie jak znalazł kiedy najdzie mnie ochota na cos takiego smacznego

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam krem z pieczonej papryki ! Kocham tę zupę. Spróbuj też połączyć ją z pieczonymi pomidorami( mój toskański) . Bajka. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Apetyczne zdjęcie :) Robiłam już krem z papryki, ale nie pieczonej. Ciekawa jestem jak bardzo pieczenie wpływa na jej smak :)

    OdpowiedzUsuń
  7. zachęca do jedzenia:) cudowny kolor:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja robiłam kiedyś krem z pieczonej papryki z dodatkiem pomidorów z samej jeszcze nie, ale musi rewelacyjnie smakować :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudny krem, mniam :) Uwielbiam ten zapach z pieczonej papryki :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam ogromną ochotę na tą zupę, ale odstręcz a mnie od niej wizja obierania papryki :(

    OdpowiedzUsuń
  11. Pół rodziny kocha u mnie zupy jak nic na świecie, zapisuję:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Pysznie wygląda. Jeszcze nie jadłam takiej zupy, a pieczoną paprykę uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam takie zupki :) idealne na zimowy obiadek !

    OdpowiedzUsuń
  14. Właśnie takie kremowe zupy uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  15. Zupa jest rewelacyjna!! choć robię ją troszeczkę inaczej :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Pieczona papryka jest pyszna, więc i zupa musi być dobra :) A paprykę koniecznie zaraz po wyjęciu trzeba włożyć do woreczka i zawiązać. Raz tego nie zrobiłam i dłuuuugo męczyłam się z jej obieraniem.

    OdpowiedzUsuń
  17. uwielbiam pieczona papryke:) czesto ja faszeruje lub przyrzadzam pasty do kanapek. Pozdrawiam z http://zdrowo-dietetycznie.bloog.pl/ . Świetny blog:)

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJĘ ZA ODWIEDZINY I POZOSTAWIONY KOMENTARZ! ANONIMIE, PROSZĘ NIE POZOSTAWAJ BEZIMIENNY :)