niedziela, 27 kwietnia 2014

Szybka zupa pomidorowa z kaszą jęczmienną

Bardzo przypadła mi do gustu ta wersja pomidorowej, dzięki kaszy jest niezwykle gęsta i sycąca. Zaletą tej zupy jest również to, że można ją przygotować w kilka chwil. Ja zazwyczaj jeśli potrzebuję do czegoś bulionu, to gotuję go więcej i zamrażam. Kiedy nachodzi mnie ochota na taką zupkę, wyciągam, wrzucam do garnka na mały ogień i w kilka minut mam bulion. Dodaję pozostałe składniki i pyszna, zdrowa zupka gotowa :)


Składniki (2-3 porcje):
1 ½ l bulionu mięsnego lub warzywnego
150 g przecieru pomidorowego
80-100 g kaszy jęczmiennej (mazurska perłowa gruba)
2 marchewki
posiekana natka pietruszki

Sposób przygotowania :
Bulion doprowadzam do zagotowania, dodaję przecier pomidorowy, mieszam. Kaszę przepłukuję kilka razy, dodaję do zupy. Jeśli mam marchew z gotowania bulionu dodaję ją pod koniec gotowania, jeśli mam surową wrzucam ją w tym samym czasie co kaszę. Gotuję na małym ogniu aż kasza będzie całkowicie miękka (ok. 20-25 minut), następnie odstawiam na 10-15 minut. Podaję posypaną natką pietruszki.

7 komentarzy:

  1. nietuzinkowe połączenie, właśnie takie lubię! super! pozdrawiam ślicznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. kaszy do pomidorowej jeszcze nie dodawałam, ciekawe:)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja również ciekawa jestem smaku zupki pomidorowej z kaszą, nigdy nie robiłam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Stoliczek nakryty pomidorówką, pysznie wygląda :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja lubię z ryżem, a z kaszą jeszcze nie próbowałam, wygląda apetycznie więc na pewno spróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  6. Z kaszą nigdy nie jadłam, chętnie spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  7. pomidorówki z kaszą nie próbowałam, wygląda smakowicie:)

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJĘ ZA ODWIEDZINY I POZOSTAWIONY KOMENTARZ! ANONIMIE, PROSZĘ NIE POZOSTAWAJ BEZIMIENNY :)