wtorek, 27 maja 2014

Zupa rybna z kaszą

Kolejna świetna zupa z przepisu C. Bardi. Muszę przyznać, że jej smak mnie zaskoczył. Porcja wyszła całkiem spora, mieliśmy ją na dwa dni. Pierwszego dnia smak zupy zdecydowanie zdominował aromat pomarańczy, na drugi dzień była łagodniejsza w smaku (przydało jej się trochę soli ;)), z bardziej wyczuwalną papryką. W każdym razie i pierwszego i drugiego dnia smakowała nam bardzo. Jest lekka i stanowi bardzo orzeźwiający posiłek. Polecam!


Składniki (4-6 porcji) :
1 kg filetów z białych ryb (użyłam dorsza)
2 łyżki soku z cytryny
6 pokruszonych nitek szafranu
½ łyżeczki soli
¼ szklanki oliwy
3 czerwone papryki
2 średnie cebule
4 ząbki czosnku
1 gałązka selera naciowego
1 marchewka
4 pomidory
liść laurowy
skórka otarta z pomarańczy
2 l wody
¼ szklanki kaszy jęczmiennej lub bulgur
20 opłukanych kaparów z zalewy
¼ łyżeczki ziaren kminku

Sposób przygotowania :
Cebulę, czosnek, marchew i pomidory obieram. Paprykę i marchew kroję w paski, czosnek drobno siekam, seler w plasterki, cebulę i pomidory kroję w kostkę. Rybę wkładam do miski, polewam sokiem z cytryny, dodaję szafran i ½ łyżeczki soli, delikatnie mieszam, odstawiam na 15 minut. W dużym garnku rozgrzewam oliwę, wrzucam paprykę, smażę przez 5 minut często mieszając. Następnie wyciągam paprykę, przekładam na talerz, odstawiam. Wrzucam do garnka cebulę, czosnek, seler, marchew i pomidory. Dodaję skórkę otartą ze sparzonej pomarańczy i liść laurowy. Smażę przez 5 minut, zalewam wodą, doprowadzam do zagotowania, delikatnie wkładam rybę. Gotuję 5 minut, wyciągam rybę, przekładam do innego naczynia i przykrywam. Do zupy dodaję opłukaną kaszę i szczyptę soli, gotuję około 20 minut (aż kasza będzie miękka). Pod koniec gotowania dodaję kapary, kminek i paprykę. Na talerze nakładam rybę i zalewam zupą. 

10 komentarzy:

  1. Smakowicie wygląda ta zupa :) Ciekawa jestem połączenia kaszy z rybą :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapraszam do udziału w konkursie:

    http://www.fochygochy.blogspot.com/2014/05/konkurs-z-ksiazka-w-tle.html

    OdpowiedzUsuń
  3. podeślij mi choć odrobinkę:) pysznie wygląda

    OdpowiedzUsuń
  4. Takiej zupki jeszcze nie jadłam, a ciekawa jestem jej smaku. Nie zostaje mi nic innego jak ja przygotować!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ależ musi być aromatyczna ! Chętnie bym zjadła miseczkę takiej zupki!

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie potrafiłabym odmówić miseczki takiej aromatycznej, pysznej zupy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super propozycja, nigdy czegoś takiego nie robiłam. Muszę spróbować :)

    Zapraszam też do mnie - dzisiaj ryby obiad.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciekawa propozycja. Nigdy nie jadłam zupy rybnej. Pora nadrobić straty.

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJĘ ZA ODWIEDZINY I POZOSTAWIONY KOMENTARZ! ANONIMIE, PROSZĘ NIE POZOSTAWAJ BEZIMIENNY :)