sobota, 5 lipca 2014

Galette z truskawkami

Galette to rodzaj francuskiej tarty w rustykalnym stylu. Jest tak prosta jak to tylko możliwe, do jej wykonania nie potrzeba nawet foremki :). Wystarczy przygotować kruche ciasto, podsypać na przykład tak jak w tym przepisie zmielonymi migdałami, mąką i cukrem, nałożyć owoce, zagiąć brzegi i już! Źródło.


Ciasto :
225 g mąki pszennej
50 g cukru pudru
duża szczypta soli
125 g zimnego masła
1 łyżka jogurtu naturalnego
2 łyżki wody

Dodatkowo :
3 łyżki zmielonych migdałów
1 łyżka mąki ziemniaczanej
3 łyżki cukru trzcinowego
kilka łyżek śmietanki kremówki

Owoce :
Ok. 600-700 g truskawek

Sposób przygotowania :
Na blat przesiewam mąkę, cukier puder, dodaję sól i zimne masło, siekam nożem na drobne kawałki. Dodaję jogurt i wodę, szybko zagniatam ciasto. Zawijam je w folię spożywczą i wkładam do lodówki na około 30 minut. Truskawki przepłukuję, pozbawiam szypułek i kroję – mniejsze na pół, większe na 3-4 grubsze plastry, odstawiam. W małej miseczce mieszam zmielone migdały, mąkę ziemniaczaną i cukier. Gotowe ciasto wyciągam z lodówki, rozwałkowuję na podsypanym mąką blacie, na koło o średnicy około 30 cm. Następnie przekładam je na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Na środek wysypuję mieszankę migdałów, mąki i cukru, rozkładam równomiernie na cieście, pozostawiając kawałek wolnego brzegu (będziemy go zawijać na owoce). Układam truskawki i zawijam do środka pozostawiony brzeg. Wierzch truskawek polewam 3-4 łyżkami śmietanki, można też posypać odrobiną cukru. Piekę w temperaturze 180 stopni przez około 40 minut (taki czas był podany w przepisie, z którego korzystałam, ja piekłam trochę dłużej), kiedy brzegi i spód będą ładnie zarumienione, wyciągam ciasto z piekarnika i odstawiam do ostygnięcia.

11 komentarzy:

  1. Zabieram się za takie ciasto, zabieram i zabrać nie mogę.
    Twoje wygląda szalenie apetycznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. ojej aż mi ślinka pociekła jak zobaczyłam to cudo!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne galette! :) Idealne do lemoniady :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Galette zrobione idealnie! Aż nabrałam ochoty! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. piękna tarta i piękne zdjęcia! :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Tarta prezentuje się wspaniale...

    OdpowiedzUsuń
  7. Pewnie tak samo smakuje;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja robiłam tartę rustykalną z malinami i wyciekł mi sok ze środka, ale i tak jest pyszna tak jak i Twoja:). Zapraszam ponownie;)

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJĘ ZA ODWIEDZINY I POZOSTAWIONY KOMENTARZ! ANONIMIE, PROSZĘ NIE POZOSTAWAJ BEZIMIENNY :)