piątek, 25 lipca 2014

Sałatka z rukolą, arbuzem i fetą

Wiele razy przemykało mi połączenie arbuza z fetą, ale podchodziłam do tego bardzo sceptycznie. Wreszcie nie wytrzymałam i postanowiłam wypróbować. Krótko mówiąc jest świetne! To zdecydowanie moje odkrycie smakowe tego lata :). Polecam wypróbować wszystkim tym, którzy ciągle się wahają :). Sałatka jest lekka i bardzo orzeźwiająca, doskonała jako dodatek do obiadu lub dań z grilla.


Składniki (2-3 porcje) :
2 garście rukoli
mały kawałek arbuza
100 g sera feta pokrojonego lub w kawałku
małe opakowanie oliwek (ok. 70 g)
½ niedużej, czerwonej cebuli

Sos winegret :
3 łyżki oliwy
1 łyżka octu
sól, pieprz

Sposób przygotowania :
Rukolę przepłukuję pod wodą, osuszam, wkładam do miski. Arbuza kroję w kostkę, dodaję razem z fetą (jeśli mamy fetę w kawałku to trzeba ją rozkruszyć palcami albo pokroić) i oliwkami do sałaty. Cebulę obieram i kroje w cienkie plasterki, dorzucam do reszty. Przygotowuje dressing : w małej szklaneczce umieszczam oliwę, ocet oraz porządną szczyptę soli i pieprzu, mieszam aż wszystko się połączy, polewam sałatę, mieszam, podaję.

11 komentarzy:

  1. Ostatnio uwielbiam połączenie arbuza i fety, ale zamiast rukoli dodawałam szpinak ;) Wypróbuję chętnie i Twój sposób ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja wypróbuję następnym razem ze szpinakiem :)

      Usuń
  2. na taką sałatkę bym się skusiła z chęcią :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ciekawe połączenie smakowe, muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Moja ulubiona wersja sałatki z rukolą, a zwłaszcza ten dodatek arbuza :)) Pozdrawiam www.drinkeatlive.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Robisz przesliczne zdjecia . Piekny blog ,czesto bede zagladac :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ostatnio też zajadamy się rukolą!

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawy przepis na sałatkę :)

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJĘ ZA ODWIEDZINY I POZOSTAWIONY KOMENTARZ! ANONIMIE, PROSZĘ NIE POZOSTAWAJ BEZIMIENNY :)