środa, 30 lipca 2014

Vichyssoise

Vichyssosie to francuski chłodnik z porów i ziemniaków z dodatkiem śmietanki. Pomimo tego, że jest to zupa podawana na zimno mi najbardziej smakuje lekko podgrzana. Jeśli chcemy jeść go na zimno to warto przygotować zupę dzień wcześniej wieczorem i zostawić na całą noc w lodówce.


Składniki (2 porcje) :
1 l bulionu drobiowego
4 średnie pory
4 ziemniaki
2 łyżki masła
100 ml śmietanki kremówki
sól, pieprz biały
szczypiorek

Sposób przygotowania :
Pory oczyszczam, odkrawam ciemnozieloną część, resztę kroję na talarki. Ziemniaki obieram i kroję w kostkę. W garnku rozgrzewam 2 łyżki masła, wrzucam pory, kiedy się zeszklą dodaję ziemniaki i chwilę smażę razem. Wlewam bulion i gotuję około 30-40 minut. Zdejmuję zupę z palnika, blenduję, kiedy zupa lekko przestygnie dodaję śmietankę i doprawiam do smaku solą i białym pieprzem. Umieszczam w lodówce na kilka godzin, żeby dobrze się schłodziła. Przed podaniem posypuję drobno pokrojonym szczypiorkiem.

12 komentarzy:

  1. Uwielbam wszelkie kremy, choć preferuję ciepłe, nawet w upały. Twój chłodnik robi pyszne wrażenie :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. przyznam że robiłam tą zupę kilkukrotnie i jest pyszna, ale zawsze podawałam ją na ciepło (tak było w oryginalnym przepisie)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda apetycznie - uwielbiam wszelakie kartoflanki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepis na dobry chłodnik zawsze w cenie :) Zwłaszcza teraz. Miałam w planach niedługo go zrobić a dzięki Tobie mam większą motywację :)

    OdpowiedzUsuń
  5. widać, że jest bardzo kremowy ten chłodnik :) takie lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  6. chętnie bym spróbowała takiej zupki:) wygląda na baardzo kremowy i aksamitny!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawy przepis :) i prosty. Wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  8. świetna zupka! a kubeczek jest uroczy, kiedyś z takiego u babci jadłam!:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam tę zupę - jest jedną z moich ulubionych.

    OdpowiedzUsuń
  10. Jeszcze nie probowałam, ale wygląda bardzo smakowicie!

    OdpowiedzUsuń
  11. Chłodnik z ziemniaków i porów...? Ciekawa jestem, jak smakuje. Choć mi pewnie też bardziej smakowałby na ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo fajny ten chłodnik ;)

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJĘ ZA ODWIEDZINY I POZOSTAWIONY KOMENTARZ! ANONIMIE, PROSZĘ NIE POZOSTAWAJ BEZIMIENNY :)