wtorek, 5 sierpnia 2014

Brownies z malinami

Ciężkie, mokre i tak mocno czekoladowe ciasto, że bardziej już się nie da! :) Przepis na brownies był już kiedyś na blogu. Dzisiaj go przypominam i odświeżam. Dodałam do niego pachnących, lekko kwaskowych malin i wyszło mu to zdecydowanie na dobre :).


Składniki :
230 g margaryny do pieczenia
200 g gorzkiej czekolady
3 całe jajka
½ łyżeczki ekstraktu z wanilii
250 g cukru
140 g mąki
½ łyżeczki soli
garść malin

Sposób przygotowania :
Maliny opłukuję i odstawiam do przeschnięcia. Margarynę rozpuszczam w rondelku. Czekoladę łamię na kostki i dodaję do rozpuszczonej margaryny, pozostawiam na małym ogniu, ciągle mieszając aż czekolada się rozpuści i połączy z margaryną. Wówczas ściągam z ognia i odstawiam na bok. Do miski wbijam jajka, wsypuję część cukru i ubijam mikserem na najwyższych obrotach, kiedy cukier połączy się z jajkami stopniowo dodaję następną partię i tak aż zużyję cały cukier. Miksuję do uzyskania jednolitej, puszystej masy (ok. 3 min.). Następnie dodaję masę czekoladową i miksuję przez chwilę na najniższych obrotach, tylko do połączenia składników. Następnie dodaję mąkę i sól, łączę wszystko łyżką, aż powstanie jednolita masa. Formę 20x30 wykładam papierem do pieczenia. Przelewam ciasto do formy, wyrównuję, na wierzchu układam maliny, piekę w temperaturze 160 stopni około 40-50 minut. Wyciągam z piekarnika i pozostawiam do całkowitego wystygnięcia. 

23 komentarze:

  1. mnim ciasto wyglada znakomicie :) pozdrawiam i zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. czekolada, maliny...brownies! ciekawe połączenie i zapewne nieziemski smak ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam, musiało rozpływać się w buzi... :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ojej jakie pyszności i zdjęcie cudowne :)

    dziękuje za życzenia powrotu do zdrowia ;)

    Pozdrawiam Jusia

    OdpowiedzUsuń
  5. Za parę dni mam zamiar robić brownies i skorzystam z Twojego pomysłu na dodanie malin :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Patrząc na te zdjęcia nasuwa mi się tylko jedno słowo: Mniam!

    OdpowiedzUsuń
  7. a mi akurat wczoraj zamarzyło się brownie! (:

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetna konsystencja, musiało być mega czekoladowe i mega pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  9. czysta czekoladowa rozkosz:) robiłam w tym sezonie z truskawkami, ale równie wyborne będzie i z malinami:) mniammmmmmmm

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepyszne ciasto! Jestem na tak :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda bosko :) Uwielbiam połączenie malin i czekolady :)

    OdpowiedzUsuń
  12. <3 <3 <3 <3 <3 nic więcej... <3 <3

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam. Dobre też z wiśniami :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wygląda pysznie! Dziękuję za odwiedziny na moim blogu! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. O MAMO!!! Boskie ! Uwielbiam takie ciasta, a tu jeszcze z malinami!

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja też już piekłam brownies. Uwielbiam za ten wyczuwalny smak czekolady. Pysznie zrobiłaś i karmisz mnie tym widokiem, aż mi ślinka cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Opadłam z sił po zobaczeniu tego cuda! Ja chcę kawałek, koniecznie, zaraz! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ale przepyszne połączenie :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Juz wiem co będę piekła jutro rano...albo jeszcze dziś wieczorem! :)

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJĘ ZA ODWIEDZINY I POZOSTAWIONY KOMENTARZ! ANONIMIE, PROSZĘ NIE POZOSTAWAJ BEZIMIENNY :)