środa, 3 września 2014

Pęczotto z boczkiem i cukinią

Pęczotto to polska nazwa tej potrawy, która pochodzi z Włoch i nazywa się orzotto. To nic innego jak risotto, z tą różnicą, że zamiast ryżu używamy kaszy pęczak. Moje pierwsze spotkanie z tą kaszą nie zakończyło się najlepiej, ale skoro kupiłam jej cały kilogram :) postanowiłam spróbować użyć jej do czegoś innego. Padło na pęczotto i był to strzał w dziesiątkę! Bardzo mi zasmakowało, kasza wychodzi niesamowicie kremowa, rozpływa się w ustach. Przygotowywałam je już kilka razy z różnymi dodatkami i tym sposobem kasza pęczak na stale zagościła w mojej kuchni i z całą pewnością niedługo kupię kolejny kilogram :).


Składniki (2 porcje) :
200 g kaszy pęczak
800 ml bulionu warzywnego
1 łyżka masła
1 cebula
2 ząbki czosnku
1 nieduża cukinia
150 g boczku wędzonego
sól, pieprz
olej

Sposób przygotowania :
Boczek kroję na małe kawałki, cukinię w niedużą kostkę. Na patelni rozgrzewam odrobinę oleju, wrzucam boczek, smażę aż będzie zarumieniony, odsączam z nadmiaru tłuszczu, przekładam do miseczki, odstawiam. Na patelnię wrzucam cukinię, smażę przez chwilę aż zmięknie, dorzucam do boczku. Cebulę i czosnek obieram, cebulę kroję w kostkę, czosnek drobno siekam. Kaszę pęczak przepłukuję. Bulion podgrzewam w osobnym garnku. W dużym garnku rozpuszczam 1 łyżkę masła, wrzucam cebulę i czosnek, smażę przez 1 minutę, często mieszając. Dodaję kaszę, mieszam, smażę razem około minuty. Zmniejszam ogień, wlewam chochlę gorącego bulionu, gotuję aż się wchłonie często mieszając. Wówczas dodaję kolejną chochlę i tak do skończenia płynu (trwa to około 30 minut). Pod koniec gotowania kiedy kasza jest już miękka, dodaję szczyptę soli i świeżo mielonego czarnego pieprzu oraz cukinię z boczkiem. Gotuję jeszcze przez chwilę, nakładam, podaję od razu.

10 komentarzy:

  1. Smacznie wygląda to Twoje pęczotto. Muszę koniecznie takie zrobić:)

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie też dzisiaj zagościło pęczotto :D Każde jego wydanie uwielbiam <3 A połączenie boczku i cukinii brzmi bardzo smacznie ;>

    OdpowiedzUsuń
  3. mniammmmm ale pysznie wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam kasze, a ta wygląda maksymalnie pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. tak szczerze to bardzo nie przepadam za kaszami, może dlatego że niewiele umiem z nimi wyczarować. A Twoje pęczotto smakowicie wygląda:) wypróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda zachęcająco i mam ochotę je przyrządzić. Robiłam już Twoje kotlety z kaszy jaglanej i się nie zawiodłam na przepisie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale pysznie to wygląda :-) mój mąż byłby zachwycony, zapisuje sobie przepis i pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. mniam! wygląda bajecznie pysznie! jak się cieszę, że kolacji jeszcze nie jadłam!:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak tu smakowicie! I przynajmniej normalne potrawy, a nie wszystko dietetyczne. Wygląda świetnie i z chęcią bym sobie zafundowała takie danie :) Cukinia, boczek- już czuję ten smak.
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJĘ ZA ODWIEDZINY I POZOSTAWIONY KOMENTARZ! ANONIMIE, PROSZĘ NIE POZOSTAWAJ BEZIMIENNY :)