środa, 15 października 2014

Gruzińskie ciasto herbaciane

Wspaniałe ciasto, niesamowicie wilgotne, pięknie pachnące korzennymi przyprawami. Zachowuje świeżość przez kilka dni. Możemy upiec je z użyciem dowolnej konfitury, orzechów oraz owoców suszonych. Ja zdecydowałam się na powidła śliwkowe i suszone śliwki. W tej konfiguracji chciałoby się rzec, że jest to idealne jesienne ciacho, w sam raz do kubka gorącej herbaty :). Źródło.


Składniki :
2 szklanki mąki pszennej
2 jajka
1 szklanka cukru (dałam ¾)
3 łyżki oleju
3 łyżki konfitur (dałam powidła śliwkowe)
1 szklanka mocnej, świeżo zaparzonej, ciepłej herbaty
1 czubata łyżeczka sody
kilka kropel ekstraktu z wanilii
po ½ łyżeczki cynamonu, mielonego imbiru i kardamonu
orzechy i/lub suszone owoce według uznania (dałam garść pokrojonych suszonych śliwek)

Sposób przygotowania :
Do miski przesiewam mąkę, sodę i przyprawy. W drugiej misce ucieram jajka z cukrem na puszystą masę. Dodaję olej, konfiturę, herbatę i ekstrakt z wanilii, miksuję jeszcze przez chwilę. Następnie wsypuje suche składniki, mieszam łyżką, na koniec dodaję orzechy i/lub suszone owoce i jeszcze raz mieszam łyżką, aż całość się połączy. Masę wlewam do małej keksówki (u mnie 25x12) wyłożonej papierem do pieczenia. Piekę w temperaturze 180 stopni przez około 35-40 minut (aż patyczek nie będzie oblepiony surowym ciastem). Wyciągam i odstawiam do wystygnięcia.

5 komentarzy:

DZIĘKUJĘ ZA ODWIEDZINY I POZOSTAWIONY KOMENTARZ! ANONIMIE, PROSZĘ NIE POZOSTAWAJ BEZIMIENNY :)